Podnikateľské nápady, realizácia, moje skúsenosti a zábava
Hazard Lights - Pedestrian
24.05.2013 22:27

Pod tento názov som zastrešil svoj nápad, ktorý sa týka výstražných svetiel áut. Pedestrian (chodec) bližšie špecifikuje tento nápad.
Dané riešenie by malo zvýšiť bezpečnosť na cestách.
Myslím, že nápad nie je možné zaradiť medzi klasické technické riešenia, a preto som sa ho nesnažil chrániť úžitkovým vzorom, resp. patentom. Zároveň si uvedomujem, že zásah do tohto systému je limitovaný vyhláškami.
Pre účely prezentácie som pripravil dokument, v ktorom som princíp vysvetlil pomocou série obrázkov, ktorý som nakoniec previedol do formátu pdf.
Oslovenie firiem som mal v pláne realizovať prostredníctvom ich webovej stránky/mailu. Z tohto dôvodu som navštívil firemný web ( v materskej krajine) a hľadal som kontakt. Väčšina firiem komunikuje so svojimi zákazníkmi prostredníctvom preddefinovaného formulára. Je len veľmi málo firiem, ktoré ponúkajú možnosť priamo osloviť oddelenie, ktoré má na starosti spracovanie nápadov. Myslím, že to robia zámerne.
Oslovené firmy som informoval o dôvodoch prečo ich kontaktujem a stručne som im opísal svoj nápad. Stručný opis bol o niečo viac konkrétnejší ako opis, ktorý som uviedol na začiatku tohto článku, ale nie natoľko, aby bolo z neho jasné moje riešenie. V prípade záujmu som im ponúkol, že im pošlem ucelené riešenie.
Ideálne by bolo, ak by komunikácia prebehla takto:
- pomocou formulára ich oslovíte (najlepšie oddelenie zaoberajúce sa nápadmi).
- po oslovení dostanete potvrdenie (formou mailu), že ste firmu kontaktovali (väčšinou je to naozaj tak a robí to automatika). To vám dodá istotu, že firma disponuje vašimi kontaktnými údajmi.
- v prípade, že ste kontaktovali „všeobecné“ oddelenie, tak vám pošlú upresňujúci mail. Zároveň vás informujú o odhadovanej dobe potrebnej na ohodnotenie/spracovanie vášho návrhu. Túto časť väčšina firiem ignoruje.
- pošlú informáciu, či majú alebo nemajú záujem o váš nápad a prečo. V prípade záujmu vás informujú o spôsobe doručenia doplňujúcich údajov. Osobne by ma potešilo, ak by mi firma ponúkla možnosť odoslať mnou pripravený dokument. Aj túto časť väčšina firiem ignoruje.
- o výsledku ako naložia s nápadom vás firma informuje.
Automobilka Volvo bola prvá, ktorú som kontaktoval. Jej webová stránka má nesklamala. Deklarovala, že sa snaží o zvýšenie bezpečnosti účastníkov premávky,... Čo ma sklamalo, bolo to, že do dnešného dňa ma žiadnym spôsobom nekontaktovali. To je ten najhorší spôsob, ktorým firma komunikuje/nekomunikuje s okolím, pretože neviete, či je potrebné ešte počkať alebo je múdrejšie kontaktovať inú firmu.
Po tomto neúspechu som skúsil Ameriku. Navštívil som stránku General Motors (GM). Na webovej stránke som dostal na výber GMC, Chevrolet, Buick, Cadilac,... Bez čakania na spätné potvrdenie som vyplnil formulár na stránkach GMC a Chevrolet.
Od GMC som doposiaľ dostal:
„Thank you for contacting GMC. We welcome the opportunity to individually review your e-mail and we will have a response to you very shortly.
If this is an urgent matter, please call us at 1-800-462-8782. Customer Relationship Specialists are available Monday through Saturday, 8 am to 9 pm Eastern Time.“
Odpoveď od Chevrolet-u:
„Thank you for contacting the Chevrolet Customer Assistance Center. We appreciate you taking the time to write us about the a technical solution for hazard lights.
We understand your interest in acquiring those informations and I apologize for any inconvenience this matter has caused. Since we are able to assist only those customers who are within the United States, we recommend that you contact the General Motors Slovakia Overseas Center through their telephone numbers: 44 1582 69-4414, to have your concern addressed.“
Nasledovala automobilka Ford. Vyplnil som „všeobecný“ kontaktný formulár a bol som sklamaný, pretože mi neprišlo spätne potvrdenie. Avšak následne (myslím, že to bolo na druhý deň) mi došiel mail, dokonca dva od seba nezávislé s čiastočne podobným obsahom (uvádzam skrátene):
„My name is Mea and I am from Ford's Customer Relationship Center (CRC). I received your email regarding the idea that you would like to introduce to Ford Motor Company.
I understand you have the technical solution deals for hazard lights. Let me then refer you to the right avenues where you can post and share your innovation/s for review and considerations.
If you would like to share general ideas with Ford Motor Company on how we can enhance our products and services, please visit https://social.ford.com.
To submit inventions, legal or patented ideas that are non-marketing or non-advertising related, please visit the Ford New Ideas website to get the process started. The Ford new ideas site is for consumers and companies who are looking to collaborate or partner with Ford Motor Company to sell a patented idea or an invention. In order to be considered, submissions must relate to products, features or function. The website to visit is:www.fordnewideas.com
Once you submit an idea, the idea is sent to a technical specialist for review and assessment. The New Ideas Office will send you an acknowledgement letter advising you of their decision. Please allow up to 3 months for a response.
In addition, you may also contact the Ford CRC for Slovakia as they may be able to further assist you with submitting your idea your idea to Ford Motor Company. You may reach them using one of your preferred methods below:...“
Super. Po otvorení stránky www.fordnewideas.com som však zistil, že týmto spôsobom im neviem odoslať prílohu (mnou pripravený dokument). K dispozícií ponúkli okienko pre krátky opis (300 znakov) a okienko pre obšírnejší opis (1000 znakov). Bol som sklamaný, pretože moje pdf-ko bolo založené na obrázkovom princípe, ktorý jasne a zrozumiteľne opisoval môj nápad.
Po prerobení dokumentu do „písanej“ formy prišlo zistenie, že som ďaleko prekročil limit 1000 znakov. Nakoniec som to predsa len vtesnal do požadovanej dĺžky (aj za pomoci skratiek, ktoré som vysvetlil v 300 znakovom okienku) a odoslal.
A teraz už len čakať (cca 3 mesiace).
Ford má moje uznanie za výborne zvládnutú komunikáciu. Zaslúžia si, aby obrázok s ich značkou bol uvedený na začiatku tohto článku a pri kúpe nového auta im určite dám šancu.
—————