
Podnikateľské nápady, realizácia, moje skúsenosti a zábava
Hazard Lights - Pedestrian II. (Aktualizácia)
03.07.2013 23:04
Tento článok je pokračovaním článku „Hazard Lights – Pedestrian“, v ktorom som v krátkosti opísal svoj nápad ohľadom výstražných svetiel a zároveň ukázal spôsob, resp. formu komunikácie medzi mnou a vytipovanými automobilkami.
Z firiem, ktoré som v tom čase oslovil mi odpovedali jedine z Ford-u. Ochotne mi poradili a nasmerovali ma na ich „Innovation Office“. S daným oddelením som komunikoval prostredníctvom ich preddefinovaného formulára. Aj napriek všetkým obmedzeniam súvisiacimi s týmto formulárom som im nakoniec doručil moje riešenie.
Po relatívne krátkej dobe prišla ich odpoveď:
„Thank you for submitting an idea to Ford Motor Company. Your suggestion was forwarded to a technical specialist for evaluation. Their evaluation is based on two major elements: 1) improvement upon current technology, and 2) cost. Our technical specialists have reviewed your idea and concluded that Ford Motor Company will not be able to further investigate development of your particular idea, nor acquiring any rights on your behalf.
Ford shares your desire to eliminate vehicle accidents. The system you propose would either require the driver to actuate the hazard lights (drivers are notoriously inconsistent using turn signals and other similar functions) or would require sensors and computer algorithms that are bit beyond the current state of the art for 100% reliability. We continue to invest significant resources developing vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communication technologies. We are working closely with other government and industry stakeholders on proper standards and protocols.
We regret our response could not be more favorable. Thank you for your interest in Ford.
DO NOT REPLY TO THIS EMAIL. This is an unmonitored email address and any replies will be deleted without review.
Regards,
Consumer Innovation Office“
Samozrejme, že som sklamaný z výsledku, a tiež že mi neponúkli možnosť obhajoby, ale z ich celkového prístupu som milo prekvapený. Po celý čas so mnou slušne/ profesionálne komunikovali, môj návrh posúdili a poslali mi stanovisko ich špecialistov. To sa nevidí každý deň.
Po vzore spisovateľky J. K. Rowlingovej (Harry Potter), ktorej tiež nevydali knihu v prvom vydavateľstve, ktoré oslovila (myslím, že ju odmietli v desiatich), som sa rozhodol, že sa pokúsim získať stanovisko ešte jednej automobilky.
Z predošlých skúsenosti som vedel, že nebude ľahké nájsť firmu, s ktorou by som vedel nadviazať kontakt. Po viacerých neúspechoch som zavítal na stránku BMW. Pomocou kontaktného formulára som ich stručne informoval o svojom nápade, ktorý by mal zvýšiť bezpečnosť účastníkov cestnej premávky.
A predstavte si, že oni odpovedali. Mailom ma informovali:
„Thank you for your message.
We advise you to submit your innovative proposal by contacting our Virtual Innovation Agency.
You can reach our colleagues of the Virtual Innovation Agency by post:
BMW Group
Virtuelle Innovations-Agentur (VIA)
Knorrstraße 147
D-80788 München
Germany
We regret that the VIA is not accessible by e-mail.
Best regards,
BMW Customer Service Team“
Z mailu vyplýva, že svoj návrh môžem doručiť len poštou. Takže všetky podklady som vložil do obálky a doporučene druhou triedou som im to poslal. Celé má to stálo viac času ako keby som im to posielal mailom a peňazí (2,70 Eur), ale na druhej strane vlastním podací lístok a do obálky som mohol vložiť naozaj všetko, čo som uznal za vhodné.
Viem, že mám malé mínus za to, že som im to poslal v angličtine, ale dúfam, že to bude zanedbateľné mínus.
O výsledku vás budem informovať.
A ešte niečo. Aj ľudia z BMW si zaslúžia, aby som na konci tohto článku citoval sám seba (z predošlého článku).
„BMW má moje uznanie za výborne zvládnutú komunikáciu. Zaslúžia si, aby obrázok s ich značkou bol uvedený na začiatku tohto článku a pri kúpe nového auta im určite dám šancu.“
Aktualizácia:
Odpoveď od BMW:
"Thank you very much for your patience, your idea and your interest in cooperation with BMW.
We refer to your proposal from 27-06-2013.
We have evaluated your proposal thoroughly in conjunction with our technical departments and unfortunately have to inform you, that we do not see the possibility of implementing your idea at present. But in case our engineers want to develop your idea further in future we will contact you again. Please note that we will always treat your proposal as confidential.
We regret we cannot give you a positive response and thank you again for your interest in BMW. We highly appreciate your effort and your motivation to participate actively in our innovation process.
Should you have any other innovative ideas in the future please do contact us again.
Yours sincerely,
BMW - Virtual Innovation Agency"
—————