
Podnikateľské nápady, realizácia, moje skúsenosti a zábava
Nápad a realizácia: Hra pre tablety, telefóny,...
13.01.2013 21:08
Nezvyknem kupovať žreby alebo stávkovať, a tak sa pravdepodobnosť, že vyhrám milión, blíži k nule (je tu možnosť, že mi niekto los daruje).
Mal som viacero nápadov, ktoré sa týkali hier pre tablety, telefóny, či PC, ale videl som veľa problémov:
- ochrana hry/príbehu
- naprogramovanie hry
- grafika hry
- prezentácia hry
- upgrade hry a iné
Napokon som sa rozhodol zrealizovať jeden z týchto nápadov. V hlave som mal len jednoduchú logiku hry, a preto som sa rozhodol na nápade trocha popracovať.
Ak pred vás postavia trebárs krabičky s mliekom, ktoré nepoznáte, tak sa rozhodnete podľa obalu (farba, text,...). Mojou úlohou bolo vytvoriť hre obal. Pod obalom rozumiem pútavý príbeh, postavičku (v mojom prípade to bolo zvieratko) a názov hry. Keďže nie som grafik, tak som inšpiráciu hľadal medzi voľne stiahnuteľnými obrázkami. Dospel som k dvom postavičkám, ktoré sa mi najviac vizuálne páčili. Z nich som vybral tú, na ktorú som vedel najlepšie „našiť“ príbeh a zároveň som jej vedel priradiť „zaujímavý“ názov. Chvíľu to celé trvalo, ale obal som nakoniec vytvoril. Bolo mi však jasné, že je neprofesionálny a v tejto forme pre koncového užívateľa málo lákavý.
Nech je príbeh hry akokoľvek jednoduchý, tak potrebuje podstatne lepšie grafické prevedenie. Tak prečo som sa vôbec trápil s vytváraním môjho obalu? Lebo tú hru som chcel ponúknuť firme, ktorá ju za mňa naprogramuje, graficky spracuje, zabezpečí reklamu/prezentáciu, bude robiť upgrade (nové verzie),... A podobne ako sa koncový užívateľ rozhoduje podľa obalu, tak si myslím, že aj vývojárska firma sa dá ovplyvniť obalom.
Na internete som našiel firmu, ktorá ponúkala možnosť zrealizovať u nich hru zadarmo alebo za peniažky. Vybral som si „zadarmo“, a preto som aj rátal s tým, že pri tejto voľbe budem musieť chvíľu čakať (lepším výrazom by bolo „čakať a čakať a čakať...“ ) na ich stanovisko, či ich môj nápad s hrou zaujal a budú ho realizovať .
Inou možnosťou je si dať hru vyrobiť za peniažky a realizácia prebehne podstatne rýchlejšie. Ja som využil služby firmy, ktorá urobí všetko za mňa a z prípadného zisku mi dá 25%. Ak by sa predávala ako hra „Angry Birds“, tak by to bolo naozaj dosť.
Návrh hry som im poslal 6/2011. Prešlo sedem mesiacov a stále sa nerozhodli. Status hry si kontrolujem na ich webovej stránke. Snažil som sa dopátrať koľko času priemerne potrebujú, ale nič konkrétne som nezistil. Chápem, že dostávajú množstvo návrhov, a tak sa spolieham, že ich môj „obal“ zaujme.
Podľa výsledku sa zariadim ako naložím s ostatnými nápadmi. A čo som im vlastne poslal? Možno vás to prekvapí, ale grafické prevedenie a popis (v angličtine) som urobil vo Word-e, v ktorom som vytvoril niekoľko za sebou nasledujúcich obrazoviek. Pri každom obrázku som uviedol popis (čo je na obrázku, aké sú možnosti pokračovania, čo je cieľom,...). Výsledok som uložil do pdf formátu.
Iným problémom je ochrana hry. Hru vo forme programu si nemôžem chrániť (patentom alebo úžitkovým vzorom), preto som návrh hry nerozposlal naraz viacerým firmám. Keď som čakal sedem mesiacov, tak ešte nejaký ten mesiac počkám. A či sa nebojím, že mi ho daná firma neukradne? Taká možnosť existuje a rátam s ňou. Ak si žreb nekúpite, nemôžete vyhrať.
Aktualizované:
—————